Aktualna izdanja
Ugostiteljstvo i turizam
Croatian Convention & Incentive Magazine
Croatian City Break Magazine
Croatian Health Tourism Magazine
Pretraži
 
Revija UT je službeno glasilo stručnih udruga:
Hrvatska: 48% građana planira zimovati u inozemstvu
Hrvatska: 48% građana planira zimovati u inozemstvu
Uoči mnogima najljepšeg doba godine, već su pomno isplanirana različita putovanja i izleti izvan granica zemlje. To potvrđuju i rezultati redovnog istraživanja MasterIndexa koje je za kompaniju Mastercard provela agencija Improve među korisnicima bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina. Istraživanje je provedeno na uzorku od tisuću ispitanika, od kojih njih 48% planira izlet ili putovanje u inozemstvo tijekom ove zime. Kao i lani, većina građana Hrvatske planira kraće adventsko putovanje, a tek rijetki se spremaju putovati u daleke destinacije. Pritom se 54 planova koja se vezuju za inozemna putovanja ove zime odnosi na adventske izlete u neku od europskih metropola, 23% na neka druga putovanja, 17% na novogodišnje izlete unutar Europe, 14% na skijaška putovanja te 5% na novogodišnja putovanja na druge kontinente. Kod toga će 90% adventskih, skijaških i novogodišnjih putovanja unutar Europe trajati do tjedan dana, što znači da će tek rijetki putovati dulje.  Štoviše, uglavnom se planiraju putovanja do četiri dana – primjerice, 47% adventskih izleta u neku od europskih destinacija trajat će dan do dva, dok će 37% putovanja u prosjeku trajati tri ili četiri dana. Zanimljivo je da su za adventska i novogodišnja putovanja unutar Europe iznadprosječno zainteresirani mladi u dobi od 18 do 29 godina, a za skijaška oni malo stariji. Za razliku od gotovo polovice ispitanika koji planiraju ove zime u inozemstvo, njih 25% je neodlučno, dok 27% ispitanika ne planira nigdje putovati.  Gotovo identični rezultati zabilježeni su i tijekom prošlogodišnjeg istraživanja.  



Online rezervacije smještaja

Za one koji se spremaju na putovanje, 61% ispitanika rezervirat će smještaj preko web stranica za booking ili stranica putničkih agencija, 19% izravno na web stranici odredišta odnosno pružatelja smještaja, 10% osobno u putničkoj agenciji, 9% korisnika učinit će to telefonskim pozivom ili slanjem elektroničke pošte putničkoj agenciji, a njih 6% slanjem poruka pružatelju smještaja. S druge strane, 15% ispitanika ne vidi potrebu za rezervacijom smještaja, dok tek njih 2% planira pronaći smještaj na licu mjesta.

Nadalje, 36% ispitanika koji planiraju putovanje namjeravaju za plaćanje smještaja prvenstveno koristiti debitne kartice. Štoviše, od 2012. godine interes za plaćanje smještaja debitnim karticama povećan je za 26 postotnih poena, a riječ je i o uvjerljivo najpopularnijem načinu plaćanja među mladima od 18 do 29 godina. Putovanje će gotovinom platiti 26% ispitanika, oko 20% korisnika iskoristit će mogućnost obročnog kartičnog plaćanja, 17% će se koristiti internetskim bankarstvom, a njih 15% kreditnim karticama. Pritom, kreditne kartice će u većem postotku koristiti stariji ispitanici i muškarci.

Najviše putovanja unutar Hrvatske

U zadnjih 12 mjeseci, ispitanici su u prosjeku turistički putovali 4,2 puta, a od toga 2,6 puta unutar Hrvatske, jednom unutar eurozone te 0,6 puta izvan eurozone. U istom razdoblju čak 40% ispitanika nije turistički putovalo izvan zemlje. S druge strane u proteklih je godinu dana prosječan ispitanik bio 2,6 puta na  poslovnom putovanju, a od toga 1,6 puta unutar Hrvatske te 0,7 puta unutar eurozone i 0,3 puta izvan nje.  

Iako ispitanici i dalje rjeđe putuju poslovno nego turistički, zabilježen je trend sve češćih poslovnih putovanja – u prosjeku, ispitanici su u 2018. poslovno putovali svega 1,9 puta. S druge strane, prosječan se broj turističkih putovanja malo smanjio. Nadalje, što se tiče inozemnih putovanja, ispitanici su u zadnjih dvanaest mjeseci najviše posjećivali bliže destinacije kao što su Ljubljana (28%), Budimpešta (19%), Beč (18%), Sarajevo (17%), Beograd (16%) i München (15%).

Internet - glavni izvor informacija

Bez obzira radi li se o turističkom ili poslovnom putovanju, za 93 posto ispitanika glavni izvor informacija o odredištu je Internet, za njih 40% prijatelji i članovi obitelji, dok su za 12% posto ispitanika glavni izvor informacija putničke agencije. Internet koristi čak 97% ispitanika s mjesečnim primanjima iznad 9.000 kn, a ipak nešto manje oni s nižim prihodima ili bez njih. U odnosu na istraživanje iz svibnja ove godine, nešto se više ljudi informira u putničkim agencijama. Štoviše, iznadprosječno to čine stariji od 50 godina, oni bez primanja ili s mjesečnim prihodima od 9.000 do 12.000 kn kao i žitelji sjevernog dijela zemlje. S druge strane, kod prijatelja i članova obitelji se nešto više informiraju mladi od 18 do 29 godina (47%), oni bez prihoda (48%) te Zagrepčani (46%) i Slavonci (44%).



Manja potrošnja na putovanjima u inozemstvu  

Prema odgovorima ispitanika, prosječni troškovi njihovog zadnjeg turističkog putovanja u inozemstvo iznosili su 5.153 kn, što je znatno manje od prosjeka u 2018. (5.929 kn) ili u 2017. godini (5.999 kn). Uz to je polovica putovanja koštala manje od 3.500 kn. Rezultati pokazuju da na putovanjima ipak nešto više troše stariji ispitanici, visokoobrazovani te oni s višim prihodima. Uz to, više troše i oni iz Istre, Primorja, Gorskog kotara, Dalmacije i Zagreba.

Najviše se plaća gotovinom

Pri plaćanju troškova na zadnjem putovanju izvan zemlje ispitanici su prvenstveno koristili gotovinu. Čak 80 ili više posto onih koji na inozemnom putovanju koriste lokalni javni prijevoz te idu u male lokalne restorane (uključujući i one brze prehrane), razgledavanje turističkih atrakcija i noćni život za sve to koriste gotovinu. Kada je riječ o wellnessu, toplicama, prestižnim restoranima ili shoppingu, tu nisu tako velike razlike u načinu plaćanja, no i u tim slučajevima ispitanici većinom koriste gotovinu. Praktički jedina iznimka su avionske karte koje se najčešće plaćaju karticama.

„Otprilike 60% putnika koji putuju zrakoplovom u inozemstvo plaćaju karte karticama, a preostalih 40-ak posto za to koristi gotovinu. Još jedan segment u kojem je plaćanje karticama prilično zastupljen je smještaj koji ispitanici podjednako plaćaju karticama i gotovinom. Osim toga, 94% korisnika kartica nosi ih sa sobom izvan Hrvatske, a prosječno njima plaćaju 41% troškova na inozemnom putovanju“, istaknula je direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj Sanja Žigić.

Rezultati pokazuju da 48% korisnika kartica njima plaća do 40% troškova na putovanju izvan zemlje, zatim jedna petina ispitanika plaća do 60% troškova, a gotovo u istom tom postotku pokriva se 80% troškova, dok svega desetina korisnika karticama plaća više od 80% troškova. Kartice u inozemstvu u nešto većoj mjeri koriste muškarci, zatim Slavonci, oni s višim društveno-ekonomskim statusom, ispitanici u dobi od 40 do 49 godina te korisnici kreditnih kartica.
 

2019-11-22 15:15:44 |



Online pretplata
 
 



  • Naslovnica
  • O nama
  • Naša izdanja
  • Arhiva izdanja
  • Marketing
  • Kontakt
  • ugostiteljstvo i turizam
  • EU fondovi
  • IT i turizam
  • energija i ekologija
  • obrazovanje
  • preporuke i zanimljivosti
  •