Aktualna izdanja
Ugostiteljstvo i turizam
Croatian Convention & Incentive Magazine
Croatian City Break Magazine
Croatian Health Tourism Magazine
Pretraži
 
Revija UT je službeno glasilo stručnih udruga:
Zračna povezanost: Jačanje zračnih veza s europskim gradovima
Zračna povezanost: Jačanje zračnih veza s europskim gradovima Zračna povezanost između europskih gradova i s gradovima izvan Europe danas je izraženija nego ikad prije,  pokazuje studija koju je povodom Svjetskog dana gradova 31. listopada provela konzultantska tvrtka ForwardKeys u suradnji  udrugom European Cities Marketing. S jedne strane to može predstavljati blagodat za gradove i djelovati poticajno na gospodarstvo, stvaranje novih radnih mjesta i porast potrošnje. No, s druge strane može biti ozbiljan izazov za gradove, poput Amsterdama, Barcelone i Dubrovnika, u kojima se zbog prekomjernog turizma nameće potreba upravljanja porastom broja turista.  
 
Prema podacima objavljenim u toj studiji povezanost europskih gradova letovima iz gradova izvan Europe snažno raste i zrakoplovne kompanije djeluju samouvjereno, jer na tim je letovima u trećem  tromjesečju ove godine povećan kapacitet sjedala za  6,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Također raste povezanost između europskih gradova i to nešto brže nego prošle godine,  pa se  i unutar europskog zrakoplovstva bilježi  stopa rasta od 3,9 posto.  „Analiza kapaciteta zrakoplovnih sjedala vrlo je koristan pokazatelj veličine tržišta jer aviokompanije uvijek pokušavaju napuniti svoje zrakoplove i tom se cilju ovisno o trenutku  mogu približiti prilagođavanjem cijene karata. Kompanije po potrebi također mogu preusmjeravati zrakoplove između ruta kako bi se nosile s izvanrednom potražnjom“, istaknuo je Olivier Poti, potpredsjednik ForwardKeys Insigts tima. Inače, za Europu je treće tromjesečje najjače razdoblje u godini, jer obuhvaća ljetnu sezonu kojom se pokriva 34 posto dolazaka na godišnjoj razini.
 
U tom su razdoblju, europski gradovi bilježili znakovite poraste kapaciteta sjedala na letovima izvan Europe: Helsinki 21,4 posto,  Varšava, 21,3 posto, Atena, 17,7 posto, Lyon 15,9 posto, Tel Aviv 15,3 posto, Barcelona i Istanbul, 14,9 posto, Lisabon, 14,4 posto, Madrid 13,5 posto i  Milano 10,7 posto. Sa stopom rasta od 16, 5 posto, prvo mjesto na ljestvici po povećanju kapaciteta na letovima iz gradova unutar Europe ovog ljeta držala je Sevilja.  Drugi je bio Beč s porastom od 12,1 posto, Budimpešta od 9,5 posto, Istanbul 8,5 posto, Valencia osam posto, Dubrovnik 7,8 posto, Lisabon 6,8 posto, Prag pet posto te München i Firenca 4,1 posto.
 
Gledajući unaprijed u četvrto tromjesečje ove godine na prvom mjestu je Dubrovnik, prema kojem su zrakoplovne kompanije na letovima unutar Europe povećale kapacitet sjedala za  17, 2 posto u usporedbi s posljednjim tromjesečjem lani. Slijedi Budimpešta sa stopom rasta od 14,1 posto, Firenca od 13,4 posto, Prag devet posto, Istanbul 8,6 posto, Sevilja  6,6 posto, Beč 6,5 posto, Lisabon 6,2 posto, Milano 3,6 posto i Barcelona  ​​2,3 posto.

Iako se u gradovima poput Dubrovnika, Firence, Helsinkija, Sevilje i Varšave bilježi  znakovito povećanje  kapaciteta sjedala, treba imati na umu da je taj rast ostvaren na relativno maloj bazi.  Gradovi koji se doista ističu po ostvarenom povećanju kapaciteta na većoj bazi su Lisabon, Beč, a  ponajviše, Istanbul, koji se nalazi na ljestvici sedam gradova po ostvarenom povećanju kapaciteta sjedala na letovima izvan i unutar Europe. U slučaju Istanbula, velik dio uspjeha treba pripisati dovršenju nove zračne luke, snazi zrakoplovne kompanije Turkish Airlines te usponu dvaju niskobudžetnih prijevoznika, Pegasusa i Atlas Globala, koji su sada druga i treća zrakoplovna tvrtka, prokomentirao je Olivier Poti.

Visoke stope rasta u dolascima vrlo su dobre za gospodarstvo, ali zbog prekomjernog turizma također mogu dovesti do neželjenih posljedica i nezadovoljstva lokalnog stanovništva. Zbog stvaranja nesnosnih gužvi u gradskim središtima, u nekim su gradovima mještani počeli protestirati te iskazivati nezadovoljstvo zbog ponašanja turista, zagušenja do kojih dolazi u blizini glavnih atrakcija i rasta cijena nekretnina.
 
„Čestitam gradovima poput Sevilje koji su napravili dobar posao u poboljšanju povezanosti i otvaranju novih tržišta. Stalan rast u turizmu Europe je dobrodošao i pokretač je napretka. Međutim, trebalo bi ga promatrati i kao priliku za stvaranje novih mogućnosti u gradovima da diverzificiraju svoju turističku ponudu i obnove četvrti udaljene od tradicionalnog gradskog središta novim hotelima, restoranima, atrakcijama za posjetitelje i poboljšanjem urbanih područja“, istaknula je Petra Stušek, predsjednica udruge European Cities Marketing i direktorica Turizma Ljubljana.
 

2019-11-08 17:34:08 |



Online pretplata
 
 



  • Naslovnica
  • O nama
  • Naša izdanja
  • Arhiva izdanja
  • Marketing
  • Kontakt
  • ugostiteljstvo i turizam
  • EU fondovi
  • IT i turizam
  • energija i ekologija
  • obrazovanje
  • preporuke i zanimljivosti
  •