Aktualna izdanja
Ugostiteljstvo i turizam
Croatian Convention & Incentive Magazine
Croatian City Break Magazine
Croatian Health Tourism Magazine
Pretraži
 
Revija UT je službeno glasilo stručnih udruga:
Od Stona do Mokala: 14. Dani otvorenih vrata peljeških podruma
Od Stona do Mokala: 14. Dani otvorenih vrata peljeških podruma  Foto Mirna Bartolić

Na Pelješcu će se 6. i 7. prosinca održati 14. Dani otvorenih vrata peljeških podruma. Tradicionalno ova se manifestacija organizira svake prve subote u prosincu i započet će svečanim otvaranjem  u stonskom Kaštiju, nakon čega se kreće u obilazak peljeških vinarija.
 
Dan ranije, 6. prosinca, u Domu vinarske tradicije u sklopu PZ Putniković dvadesetak mladih peljeških enologa ocjenjivat će vina autohtonih sorti berbe 2019., dok će se kuhari amateri natjecati u pripravljanju lovačkog gulaša. 
 
„Ovogodišnje, 14. izdanje Dana otvorenih vrata bit će rekordno po broju posjetitelja i po broju vinarija. Očekujemo više od četiri tisuće gostiju iz Dubrovnika, Splita, Zadra, Rijeke i Zagreba, a od Stona do Mokala uključene su 32 vinarije“, poručio je Slobodan Rosić, tajnik udruga Plavac mali – Pelješac i Pelješki vinski puti.
 
Predstavnica navedenih udruga Ana Barać ističe: „U Dalmaciji je stara izreka „Svaku sortu hvali, ali plavac mali sadi“. Na Pelješcu se proizvodi 90 posto od ukupne hrvatske proizvodnje plavca malog. Na južnim stranama okrenutim prema moru sunce tri puta obasjava lozu. Prvi put direktnim zračenjem po vinogradu, drugi put u lomu svjetlosti od mora prema vinogradu te od kamena prema lozi. Zbog neujednačenosti zriobe na grozdu plavca mogu se naći bobice od zelenih nedozrelih do suhvica. Ova nedozrela bobica vinu će dati lepršavu svježinu, a suhvica punoću i bogatstvo mirisa suhog voća. Vinova loza stoljećima osigurava egzistenciju Pelješčana čija se tradicija nastavlja i prenosi s koljena na koljeno. U čast trudu pelješkog težaka i da bi se što vjernije prikazala tradicija uzgoja loze na škrtim i nepristupačnim terenima, u Putnikoviću je ove godine svečano otvoren Prvi hrvatski muzej vinarstva i vinogradarstva.“
 


Osim struke i ljubitelja vina, ovu manifestaciju prepoznala je i Hrvatska gospodarska komora.
 
„Sa 70 do 80 milijuna litara pokrivamo tek 75 posto vlastitih potreba, a izvoz nam pokriva tek 50 posto uvoza. Stoga će u razvoju hrvatskoga vinarstva ključnu ulogu imati zaštićene oznake izvornosti i autohtone sorte kojih Hrvatska ima više od 120. To je veliko bogatstvo za ovako prostorno malu zemlju. Ne možemo konkurirati s globalnim sortama i vinima koja se proizvode diljem Europe i svijeta. Rješenje su vina više cjenovne kategorije koja sada i jesu dominantna u izvozu, poput sorte plavac mali,“ rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević, naglasivši da HGK i organizacijski i financijski podupire hrvatske proizvođače vina kroz brend Vina Croatia Vina Mosaica.
 
Uz brojne partnere, Dane otvorenih vrata podržava popularni brend vode – Romerqüelle. „Logično je da uz dobro vino ide i dobra voda, stoga je vrlo bitna povezanost naših brendova kako bi posjetitelji manifestacije dobili savršenu uslugu i bili zadovoljni kompletnim doživljajem najveće pelješke vinske manifestacije“, poručio je Damir Cindrić, rukovoditelj izvedbe u kanalu za neposrednu konzumaciju tvrtke Coca-Cola HBC Hrvatska.
 
 
 
 
 

2019-11-08 13:58:07 |



Online pretplata
 
 



  • Naslovnica
  • O nama
  • Naša izdanja
  • Arhiva izdanja
  • Marketing
  • Kontakt
  • ugostiteljstvo i turizam
  • EU fondovi
  • IT i turizam
  • energija i ekologija
  • obrazovanje
  • preporuke i zanimljivosti
  •