Aktualna izdanja
Ugostiteljstvo i turizam
Croatian Convention & Incentive Magazine
Croatian City Break Magazine
Croatian Health Tourism Magazine
Pretraži
 
Revija UT je službeno glasilo stručnih udruga:
Hrvatska udruga turizma: Analitika uspjeha jest popis zadataka
  Hrvatska udruga turizma: Analitika uspjeha jest popis zadataka  Odgovarajuća porezna, investicijska i ukupne gospodarska politika potaknule  bi  znatno brži   razvoj  turizma i povećale njegove učinke -   zaključak je  predstavljanja  trećeg izdanja Turističkog impulsa,  kvartalnog pregleda  turističkih  trendova koje objavljuje Hrvatska udruga turizma (HUT).  

Podaci  vodećih hotelsko-turističkih kompanija, članica  HUT-a, pokazuju  da je poslovni prihod u  prvih osam ovogodišnjih mjeseci porastao  5,4 posto u odnosu  na isto vrijeme prošle godine, što  prije svega pripisuju pojačanim ulaganjima u kvalitetu.   Porast  se  u hotelima i kampovima očekuje  i u posezoni.
 
Obiteljski smještaj, pojam koji polako odlazi u prošlost
 
Unatoč porastu  turističkog prometa,  zauzeće smještajnih objekata u protekle tri godine neprekidno opada, što  je rezultat povećanja kapaciteta. Naime,  u ovoj je godini – kako je istaknuo  Veljko Ostojić,  direktor Hrvatske udruge turizma-  broj  komercijalnih smještajnih jedinica porastao za 67  tisuća, od čega  u objektima  u domaćinstvu za 35,7 tisuća kreveta. Impozantan je podatak da  je u razdoblju od 2010.  do 2019. godine obiteljski smještaj povećan  za čak 444,6  tisuća što  odgovara  kapacitetima  od 1112 novih hotela  prosječne veličine 200 soba. Da  se spomenuti rast kapaciteta ostvario u hotelima, Hrvatska  bi  u tih deset godina u turizmu ostvarila 28 milijardi eura više.
Tim  je  rastom također dodatno narušena struktura smještajnih kapaciteta u hrvatskom turizmu,  tako da hoteli  i kampovi zajedno  danas čine tek nešto više od  jedne trećine (35 posto) ukupnih turističkih smještajnih kapaciteta.
S  obzirom na prirodu  kapaciteta za iznajmljivanje, u  kojima izvorni obiteljski  smještaj sve više konkurenciju  dobiva u  ponudi onoga  bez domaćina (nekretninski biznis), u HUT-ovoj  analizi nekadašnji  se pojam zamjenjuje novim – kratkoročno iznajmljivanje nekretnina. Sljedeći  iskustva  drugih  turističkih  zemalja,   Hrvatska  će  ovo područje  ubuduće   morati detaljnije  regulirati, istaknuo  je  direktor HUT-a.  
 
Niži  PDV -  na jelo  ili hranu?
 
Iako  dobrodošlo,  smanjenje PDV-a u ugostiteljstvu  odnosi  se samo na  jela  koja se poslužuju u ugostiteljskim objektima,  pa  se na taj način izostavljaju  pića  kao  i   usluge  cateringa, što učinke na  ugostiteljstvo smanjuju u odnosu na očekivano i najavljeno.  Stoga  se  to smatra tek  prvim korakom u nužnom daljnjem smanjenju PDV-a. Koliko je  to važno   i nužno  da bi  se  povećala konkurentnost hrvatskog turizma svjedoči podatak  da   čak  26  od ukupno 28 zemalja-članica EU-a (izuzetak  su jedino Danska i Velika Britanija)  za turizam ima nižu  stopu PDV-a, za što imaju jasnu računicu.
 
Turizam  je najbolje  tržište za domaće robe
 
Turizam  je najbolje  tržište za domaće robe  i upravo  kroz njega  država ostvaruje  najveće ekonomske i fiskalne učinke, potvrđuje HUT-ova studija. Njezini su autori napravili usporedbu efekata prodaje boce vina kroz različite kanale distribucije  koja pokazuje da je plasman  kroz  ugostiteljstvo za državu, proizvođače i zaposlenike znatno  unosniji nego kod plasmana kroz  maloprodaju  i izvoz. To  također  ukazuje  na  velik interes države za poticanje razvoja  turizma, posebice hotelijerstva u kojem su učinci najbolji.

Suprotno dosadašnjim  tezama, anketa među vodećim hotelsko-turističkim kompanijama u Hrvatskoj pokazala je da je značajan udio proizvoda i usluga hrvatskog porijekla u ukupnoj potrošnji. Te kompanije koriste prevladavajući udio domaće komponente, posebno u segmentu pekarskih proizvoda (87 posto), u građevinsko-instalaterskim uslugama (72 posto), te natpolovični udio u potrošnji alkoholnih pića (65 posto) i napitaka (66 posto), mesa i mesnih proizvoda (64 posto) te povrća (54 posto).
 
 
 
 
 
 

2019-10-01 17:40:04 |



Online pretplata
 
 



  • Naslovnica
  • O nama
  • Naša izdanja
  • Arhiva izdanja
  • Marketing
  • Kontakt
  • ugostiteljstvo i turizam
  • EU fondovi
  • IT i turizam
  • energija i ekologija
  • obrazovanje
  • preporuke i zanimljivosti
  •