Aktualna izdanja
Ugostiteljstvo i turizam
Croatian Convention & Incentive Magazine
Croatian City Break Magazine
Croatian Health Tourism Magazine
Pretraži
 
Revija UT je službeno glasilo stručnih udruga:
HUT: Prezentirana publikacija Turistički impuls
HUT: Prezentirana publikacija Turistički impuls Neizvjesnost na ključnim emitivnim tržištima i nekonkurentna poslovna klima stvaraju sve veći pritisak na turističke kompanije koje bez značajnijih promjena u poslovnom okruženju u ovoj godini očekuju pad neto dobiti i smanjenje investicija, rečeno je na današnjoj prezentaciji publikacije Turistički impuls koju je u Muzeju Mimara predstavila Hrvatska udruga turizma (HUT).

Do ovih rezultata HUT je došao anketnim istraživanjem u suradnji s tvrtkom HD Consulting, provedenim među petnaest vodećih turističkih kompanija koje generiraju 40 posto prihoda djelatnosti smještaja u Hrvatskoj, najavivši da će ovu publikaciju redovito objavljivati svakog tromjesečja s pregledom poslovnih pokazatelja u hrvatskom turizmu.   

Povratak konkurencije na velika vrata, posebno Turske uz prve ovogodišnje minuse registrirane na ključnim emitivnim tržištima Njemačke, Italije i Velike Britanije koje generiraju gotovo 30 posto noćenja u Hrvatskoj kao i negativan utjecaj Brexita razlozi su za opću nesigurnost, naveo je na ovoj prezentaciji direktor HUT-a Veljko Ostojić. U prva dva mjeseca ove godine  pad rezervacija britanskih gostiju na Mediteranu u prosjeku iznosi do deset posto, tako da ima puno otvorenih pitanja i neizvjesnosti, pa se ponavljanje prošlogodišnjih rezultata u turizmu nikako ne bi trebalo smatrati neuspjehom, upozorio je Ostojić.  Usto rezultati ove ankete pokazuju da turističke kompanije ove godine očekuju usporavanje prihoda za 11,4 posto, dok će porast troškova rada koji se smatra izdatkom povećati za 18,4 posto, što će s 19,1 posto rasta dobiti u 2018. dovesti na pad dobiti od 4,8 posto u 2019. godini.

Bez promjena poslovnog okruženja u ovoj godini investicije će se smanjiti za čak 20 posto, s tim da će se u hotelima investirati 36 posto manje novca nego lani, u turističkim naseljima čak 84 posto, dok će se investicije jedino povećati u kampovima za 30 posto. Daljnji pad investicija očekuje se u slijedeće dvije godine po stopi od 33 posto u usporedbi s razdobljem od 2018. do 2019. godine, što neće biti dovoljno za nužan iskorak u podizanju razine kvalitete kojom bi se poboljšali poslovni pokazatelji ukupnog hrvatskog turizama. Pritom valja voditi računa o tome da su u ovoj anketi sudjelovale najbolje turističke tvrtke, tako da je stanje puno gore nego što ove brojke pokazuju.

U HUT-u ističu kako u Vladi postoji shvaćanje o učincima smanjenja stope PDV-a na kompletan turizam te očekuju pokretanje argumentirane rasprave o tom potezu kako bi se stvorio prostor za porast investicija, povećanje plaća radnicima i porast prihoda države od turizma.    
 

2019-03-26 14:57:19 |



Online pretplata
 
 



  • Naslovnica
  • O nama
  • Naša izdanja
  • Arhiva izdanja
  • Marketing
  • Kontakt
  • ugostiteljstvo i turizam
  • EU fondovi
  • IT i turizam
  • energija i ekologija
  • obrazovanje
  • preporuke i zanimljivosti
  •